Opakowanie kartonowe: Jakość wykonania

Wiele produktów sprzedaje się w opakowaniach kartonowych. Producenci zlecają ich przygotowanie drukarniom, które muszą dostarczyć gotowe opakowania na czas, by dany produkt mógł trafić do sklepów. Druk opakowań to bardzo odpowiedzialne zadanie. Dlaczego?

 

Kolor ma znaczenie…

Produkcja opakowań kartonowych zawsze oparta jest na wytycznych od klienta. Drukarnia musi wydrukować opakowania w ściśle określonych przez niego kolorach, by opakowanie spełniało wymogi identyfikacji wizualnej danej marki. Niedopuszczalne jest np. wykonanie kartonu Coca-Coli w innym odcieniu czerwieni niż ten, który jest na puszkach. Każdy klient bardzo restrykcyjnie pilnuje swoich „firmowych” kolorów. Dla osiągnięcia tego celu niezbędne jest przygotowanie drukarni w odpowiednie narzędzia takie jak urządzenia do kalibracji monitorów i drukarek oraz spektrofotometryczny system pomiaru, szczególnie istotny na drukujących maszynach offsetowych. Dopiero kompletność tego systemu umożliwia druk w oparciu o normę ISO 12647-2. Taka standaryzacja druku dzieli cały proces technologiczny produkcji na węzły, w których można przeprowadzać kontrolę i dzięki temu w pełni panować nad dokładnością i powtarzalnością produkcji zgodnie ze standardami międzynarodowymi i przemysłowymi.

 

… i kształt również!

Opakowanie musi być wyprodukowane tak, by wyglądało schludnie. Jeśli posiada dodatkowy lakier lub foliowe okienka powinny one być starannie wykończone i estetyczne. Nawet miejsca, w których zgina się kartonik muszą być wykonane tak, że po złożeniu opakowania nigdzie nie pozostaną nieestetyczne białe, ślady kleju, nierówne przełamania czy niedodrukowane przestrzenie. Profesjonalnie wykonane opakowanie jest równie ważne, jak jego zawartość. Klienci zniechęcą się do produktu po pierwszym rzucie oka, jeśli jego opakowanie wygląda na niestarannie wykonane i niedopracowane. Pamiętajmy, że kupujemy w dużej mierze oczami.

 

Trwałość opakowania

W wielu branżach liczy się także trwałość opakowania. Dlatego warto upewnić się, czy dana drukarnia ma na stanie kaszerownicę, dzięki której daje się przygotować opakowania kartonowe bardziej wytrzymałe, idealne do transportu ciężkich jak i dużych, delikatnych rzeczy, takich jak np. sprzęt AGD. Profesjonalne drukarnie same proponują klientom najekonomiczniejsze, ale najlepsze dla ich produktu rozwiązania. Zupełnie innej trwałości pudełka wymaga bowiem krem, którego głównym opakowaniem jest plastikowy słoiczek, a innej delikatny tablet. Jeśli więc dana drukarnia proponuje wątpliwej trwałości kartonik na drogi produkt, po prostu należy ją zmienić na bardziej profesjonalną.

opakowanie kartonowe