Blog
Jakie są podstawowe metody druku cyfrowego?
Baner jest formą reklamy outdoorowej, występującej w formie komunikatu informacyjno-perswazyjnego. Drukowany jest na materiałach wysokiej jakości w odpowiednim rozmiarze i zgodnie z wcześniej przygotowanym projektem graficznym. Celem skutecznego baneru reklamowego jest zwrócenie uwagi odbiorcy i zainteresowanie go przekazywaną treścią. W jaki sposób przygotować taki baner?
Wydruk cyfrowy w opakowalnictwie
Rozwój digitalizacji i komputeryzacji gospodarki doprowadził w ostatnich latach do wyraźnego wzrostu obrotów na rynku opakowań. Proces wytwarzania opakowań ulega dynamicznym zmianom na wszystkich jego etapach, zwłaszcza projektowania i produkcji. Zasadniczą zmianą jest wprowadzenie druku cyfrowego do produkcji opakowań produktów. Warto wiedzieć, jak ta metoda druku wpłynęła na branżę opakowaniową oraz czym się charakteryzuje w tym konkretnym zakresie.
Dobrodziejstwa druku cyfrowego
Druk cyfrowy to znane wszystkim pojęcie, ale niewielu ludzi wie jak powstaje wydruk cyfrowy. Metoda druku cyfrowego wykorzystuje wałek, który jest podłączony do tonera. Naświetla się go, a później przenosi się obraz z wałka na nośnik – jest to przeważnie: papier, tektura, folia, satyna, ale mogą to również być tworzywa sztuczne. Ta technika wywodzi się bezpośrednio z metody stosowanej w kserokopiarkach, która powstała już w 1938 roku. Do druku cyfrowego zaczęto ją wdrażać w latach 80 XX wieku. Druk cyfrowy ma zatem całkiem długą historię i nadal jest z powodzeniem wykorzystywany. Ta metoda druku sprawdza się doskonale przy wydrukach o niewielkich nakładach.
Na jakim podłożu sprawdzi się metoda druku cyfrowego
Druk cyfrowy to jedna z najszybciej rozwijających się technik druku, wyróżniająca się szerokimi możliwościami wykorzystania i opłacalnością przy projektach niskonakładowych. Jedną z największych zalet drukowania cyfrowego są niemal nieograniczone możliwości w wyborze podłoża drukowego, czyli rodzaju materiału do zadrukowywania. Sprawdźmy, jakich typów nośnika obrazu możemy użyć w cyfrowych technikach drukowania.
Jak przygotować skuteczny baner reklamowy?
Baner jest formą reklamy outdoorowej, występującej w formie komunikatu informacyjno-perswazyjnego. Drukowany jest na materiałach wysokiej jakości w odpowiednim rozmiarze i zgodnie z wcześniej przygotowanym projektem graficznym. Celem skutecznego baneru reklamowego jest zwrócenie uwagi odbiorcy i zainteresowanie go przekazywaną treścią. W jaki sposób przygotować taki baner?
Pieczątki przydatne w firmie
Większość firm posiada swoją pieczątkę firmową. Zazwyczaj znajduje się na niej nazwa firmy, jej dane teleadresowe i NIP. Niektóre spółki dodają jeszcze wysokość kapitału zakładowego, sąd rejestrowy i numer KRS. Większość osób na wysokich stanowiskach, a także handlowcy firmy posiadają swoje pieczątki imienne. Jednak pieczątki automatyczne są tak wygodne, że znajdują zastosowanie także w wielu innych działaniach firm. Przyjrzyjmy się najbardziej popularnym z nich.
Czy posiadanie pieczątki firmowej jest obowiązkowe?
Przyjmuje się, że pieczątka firmowa jest niezbędna. Zdarza się, że bez niej firmy nie zatwierdzają np. listy płac czy innych ważnych dokumentów. Pieczątki zatem w pewien sposób przyspieszają firmowe procedury. Tymczasem prawne regulacje w kwestii posiadania pieczątki dają przedsiębiorcom wolną rękę, z której mało kto korzysta. W przepisach polskiego prawa brakuje wzmianki o tym, by pieczątki firmowe były wymagane. Ustawodawca mówi wprost, że do identyfikacji podmiotu potrzebny jest numer NIP oraz nazwa firmy. Jeśli już na kimś spoczywa obowiązek posiadania pieczątki, to jedynie na urzędach państwowych. Mimo to w praktyce niemal każda firma posiada swoją pieczęć.
Efekt hologramu na wydrukach. Czemu służy?
Efekt hologramu na wydrukach jest najczęściej stosowany w celu zabezpieczenia wszelkiego rodzaju drukowanych dokumentów przed niepożądanym kopiowaniem. Hologram z powodzeniem sprawdził się np. na uczelniach wyższych, które użyły go do zabezpieczenia legitymacji studenckich. Można go także wykorzystać przy innych unikalnych wydrukach np. na kartach VIP czy różnego rodzaju kuponach.
Etykiety ubraniowe - prawdziwa wizytówka produktu
Obecnie na rynku mamy dostęp do wszelkiego typu dóbr. Tak naprawdę bez większego wysiłku jesteśmy w stanie kupić praktycznie każdą rzecz, jaka w danym momencie jest nam potrzebna. Dotyczy to szczególnie branży odzieżowej. Konkurencja w tej dziedzinie jest niezwykle duża. Producenci ubrań potrzebują więc bardzo dobrze skonstruowanej strategii marketingowej, która pozwoli im skutecznie dotrzeć do grupy docelowej. A nie jest to łatwe, gdyż obecnie wysoka jakość produktów zdecydowanie nie wystarczy. Oferta musi się wyróżniać, zapadać w pamięć i jak najlepiej odpowiadać na potrzeby konsumentów.
Dobre stoisko reklamowe. Jak przykuć uwagę klienta?
Każdej firmie zależy na dobrej reklamie. Wiele przedsiębiorstw wykorzystuje każdą możliwą okazję do zareklamowania się w każdym miejscu. Idealną okazją gdzie można trafić do nowych klientów, są targi reklamowe, na których wystawiają się wszystkie firmy z danej branży. Kluczem do sukcesu marketingowego jest odpowiednio zaprojektowane stoisko reklamowe, które będzie przykuwać uwagę oraz przyciągnie jak najwięcej zainteresowanych.